ΣΤΟΧΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΕΩΝ

Στόχος του blog είναι να προτείνει σε εκπαιδευτικούς Δημοτικού και Γυμνασίου καθώς και στους μαθητές καινοτόμους δρόμους οι οποίοι συνδυάζουν την προσέγγιση και κατανόηση των μαθηματικών εννοιών με τις παραστατικές τέχνες. Το εκπαιδευτικό υλικό που περιλαμβάνει αποτελείται από: Α) Διαφάνειες με «κρυμμένες» απαντήσεις για την Α΄,Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από γονείς που θέλουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους στα Μαθηματικά, από μαθητές που θέλουν να κάνουν επανάληψη και κυρίως από διδάσκοντες σε σχολεία στα δια ζώσης ή εξ αποστάσεως μαθήματα τους. Β) Μαθητικές δημιουργίες που περιλαμβάνουν: 1) Θεατρικά έργα (κείμενα και video) με θέματα από τα Μαθηματικά του Γυμνασίου 2) Βιντεοπαιχνίδια που βοηθούν στην κατανόηση, εμπέδωση και επανάληψη σημαντικών κεφαλαίων της ύλης του Γυμνασίου 3) Ένα κόμικς με θέμα τις τετραγωνικές ρίζες Γ) Τις δημιουργίες της ομάδας ΤΙΜ (Theater in Mathematics) που περιλαμβάνουν : 1) Δύο ολιγόλεπτες ταινίες για μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού με θέμα τα τετράπλευρα οι οποίες δημιουργήθηκαν κατά τον εγκλεισμό λόγω COVID19, το 2020. 2) Τέσσερις μικρές ιστορίες με «γεύση» Μαθηματικών που μπορούν να μετατραπούν από μαθητές σε θεατρικά δρώμενα. Δ) Ενημέρωση για το εικονογραφημένο βιβλίο « Στη γειτονιά των Τετραπλεύρων».

Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2021

Σχόλιο της Φρόσως Εμμανουηλίδου, καθηγήτριας Μαθηματικών στο Γυμνάσιο Αλικιανού, Ν. Χανίων

Χρησιμοποίησα  μέρος του εκπαιδευτικού υλικού της κ. Γαλάνη Μαρίας ΠΕ03 κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως διδασκαλίας μέσω webex αλλά και δια ζώσης και στις τρεις τάξεις του γυμνασίου.

 Δουλεύοντας το, στη δια ζώσης διδασκαλία, οι μαθητές ανά θρανίο καλούνταν να διαπραγματευτούν το εκάστοτε θέμα και αυτό μου έδινε την ευκαιρία να παρακολουθώ διακριτικά τη δουλειά τους, να συμβουλεύω και να βλέπω πότε πρέπει να παρέμβω. Επειδή οι παρουσιάσεις των ενοτήτων έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό την σταδιακή αποκάλυψη, οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία μέσα από τη συζήτηση, ανάλυση, σύνθεση και αυτό βοήθησε σε μια πιο δομημένη αλληλεπίδραση καθηγήτριας-μαθητών.

Ενδεικτικά ,

για την Β΄ τάξη του Γυμνασίου, οι συναρτήσεις αποτελούν ένα ιδιαίτερης βαρύτητας κεφάλαιο στη διδασκαλία της άλγεβρας. Οι πολλαπλές αναπαραστάσεις της έννοιας είναι απαραίτητες για την κατανόηση της έννοιας. Η συνάρτηση ως « μηχανή», ο τύπος της συνάρτησης, ο πίνακας τιμών της και η γραφική παράσταση αποτελούν αναπαράσταση του ίδιου αντικειμένου και η παράλληλη χρησιμοποίηση όλων αυτών διευκόλυνε τη μάθηση.

Για την Α΄ τάξη Γυμνασίου, κατά παραδοχή των ίδιων των μαθητών, το υλικό αυτό τους βοήθησε να ανακαλύψουν  τους κανόνες των πράξεων ρητών αριθμών.

Για τη Γ΄ τάξη του Γυμνασίου, η επίλυση των εξισωσεων 2ου βαθμού ξεδιπλώνεται σταδιακά αφήνοντας το μαθητή να βασιστεί στις προηγούμενες γνώσεις του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλιο της Φρόσως Εμμανουηλίδου, καθηγήτριας Μαθηματικών στο Γυμνάσιο Αλικιανού, Ν. Χανίων

Χρησιμοποίησα   μέρος του εκπαιδευτικού υλικού της κ. Γαλάνη Μαρίας ΠΕ03 κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως διδασκαλίας μέσω webex αλλά και...