ΣΤΟΧΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΕΩΝ

Στόχος του blog είναι να προτείνει σε εκπαιδευτικούς Δημοτικού και Γυμνασίου καθώς και στους μαθητές καινοτόμους δρόμους οι οποίοι συνδυάζουν την προσέγγιση και κατανόηση των μαθηματικών εννοιών με τις παραστατικές τέχνες. Το εκπαιδευτικό υλικό που περιλαμβάνει αποτελείται από: Α) Διαφάνειες με «κρυμμένες» απαντήσεις για την Α΄,Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από γονείς που θέλουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους στα Μαθηματικά, από μαθητές που θέλουν να κάνουν επανάληψη και κυρίως από διδάσκοντες σε σχολεία στα δια ζώσης ή εξ αποστάσεως μαθήματα τους. Β) Μαθητικές δημιουργίες που περιλαμβάνουν: 1) Θεατρικά έργα (κείμενα και video) με θέματα από τα Μαθηματικά του Γυμνασίου 2) Βιντεοπαιχνίδια που βοηθούν στην κατανόηση, εμπέδωση και επανάληψη σημαντικών κεφαλαίων της ύλης του Γυμνασίου 3) Ένα κόμικς με θέμα τις τετραγωνικές ρίζες Γ) Τις δημιουργίες της ομάδας ΤΙΜ (Theater in Mathematics) που περιλαμβάνουν : 1) Δύο ολιγόλεπτες ταινίες για μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού με θέμα τα τετράπλευρα οι οποίες δημιουργήθηκαν κατά τον εγκλεισμό λόγω COVID19, το 2020. 2) Τέσσερις μικρές ιστορίες με «γεύση» Μαθηματικών που μπορούν να μετατραπούν από μαθητές σε θεατρικά δρώμενα. Δ) Ενημέρωση για το εικονογραφημένο βιβλίο « Στη γειτονιά των Τετραπλεύρων».

Περιπέτεια στη Δυναμοχώρα

 

Εκπαιδευτικό παιχνίδι για τη διδασκαλία των δυνάμεων στα Μαθηματικά

Η εκπαιδευτική δραστηριότητα αφορά στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, από τους μαθητές, με τη μη συμβατική μορφή του ηλεκτρονικού παιχνιδιού με στόχο τη διδασκαλία ύλης από το Αναλυτικό Πρόγραμμα της ενότητας των δυνάμεων στα μαθηματικά γυμνασίου. Μέσα από τη δραστηριότητα προσπαθήσαμε σε πρώτη φάση να αναδείξουμε τη δημιουργικότητα των μαθητών, να ενισχύσουμε το κλίμα συνεργασίας, αλλά και να μεταβάλουμε την αρνητική στάση απέναντι στα μαθηματικά, μαθητών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Μέσα από την ανάπτυξη υποθετικού σεναρίου, την  αφηγηματική προσέγγιση την παράπλευρη επεξεργασία ασκήσεων (με διαδραστικό τρόπο) για τον αναστοχασμό και την αξιολόγηση της γνώσης που αποκτήθηκε θα προσπαθήσουμε, σε δεύτερη φάση, την διδακτική αξιοποίηση του ηλεκτρονικού παιχνιδιού.

Το σενάριο, τα σκίτσα, η ηλεκτρονική επεξεργασία του περιεχομένου καθώς και η συρραφή των παραπάνω με τη χρήση λογισμικού παρουσίασης (Microsoft PowerPoint)έγινε από τους μαθητές, υπό την εποπτεία της εκπαιδευτικού των Μαθηματικών Γαλάνη Μαρίας και του εκπαιδευτικού Πληροφορικής Παπαστάμου Βασίλη. Ο τελευταίος υλοποίησε τις διαδραστικές κάρτες με τις ερωτήσεις του παιχνιδιού, μιας και οι μαθητές δεν ήταν σε θέση για κάτι τέτοιο.

Το τελικό προϊόν της δράσης είναι η ιστορία δύο ηρώων που αναζητούν το φίλο τους που χάθηκε. Περιλαμβάνει 20 διαδραστικές κάρτες ερωτήσεων σχετικά με τις δυνάμεις των αριθμών που ο μαθητής καλείται να απαντήσει για να συνεχίσει την αναζήτηση.

ΠΡΟΣΟΧΗ !: Για να παίξετε το παιχνίδι θα πρέπει να ενεργοποιήσετε τις μακροεντολές (Εργαλεία ->Μακροεντολή -> Ασφάλεια -> «Μεσαίο επίπεδο»).

Δείγμα Εξετάστε το δείγμα του παιχνιδιού (GR-1.2MB)

Το παιχνίδι  Ολόκληρο το αρχείο του παιχνιδιού (GR - 5.1MB- Ver. 040809)

Αρθρο Άρθρο που επεξηγεί τη δράση (Άρθρο που δημοσιεύεται στα πρακτικά του 26ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή "Τα μαθηματικά ως παγκόσμια γλώσσα κατανόησης και επίλυσης προβλημάτων - διδακτικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις", Ελληνική Μαθηματική Εταιρία - Θεσσαλονίκη 2009)

 

Πηγή: Γυμνάσιο Πλατανιά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλιο της Φρόσως Εμμανουηλίδου, καθηγήτριας Μαθηματικών στο Γυμνάσιο Αλικιανού, Ν. Χανίων

Χρησιμοποίησα   μέρος του εκπαιδευτικού υλικού της κ. Γαλάνη Μαρίας ΠΕ03 κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως διδασκαλίας μέσω webex αλλά και...