ΣΤΟΧΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΕΩΝ

Στόχος του blog είναι να προτείνει σε εκπαιδευτικούς Δημοτικού και Γυμνασίου καθώς και στους μαθητές καινοτόμους δρόμους οι οποίοι συνδυάζουν την προσέγγιση και κατανόηση των μαθηματικών εννοιών με τις παραστατικές τέχνες. Το εκπαιδευτικό υλικό που περιλαμβάνει αποτελείται από: Α) Διαφάνειες με «κρυμμένες» απαντήσεις για την Α΄,Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από γονείς που θέλουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους στα Μαθηματικά, από μαθητές που θέλουν να κάνουν επανάληψη και κυρίως από διδάσκοντες σε σχολεία στα δια ζώσης ή εξ αποστάσεως μαθήματα τους. Β) Μαθητικές δημιουργίες που περιλαμβάνουν: 1) Θεατρικά έργα (κείμενα και video) με θέματα από τα Μαθηματικά του Γυμνασίου 2) Βιντεοπαιχνίδια που βοηθούν στην κατανόηση, εμπέδωση και επανάληψη σημαντικών κεφαλαίων της ύλης του Γυμνασίου 3) Ένα κόμικς με θέμα τις τετραγωνικές ρίζες Γ) Τις δημιουργίες της ομάδας ΤΙΜ (Theater in Mathematics) που περιλαμβάνουν : 1) Δύο ολιγόλεπτες ταινίες για μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού με θέμα τα τετράπλευρα οι οποίες δημιουργήθηκαν κατά τον εγκλεισμό λόγω COVID19, το 2020. 2) Τέσσερις μικρές ιστορίες με «γεύση» Μαθηματικών που μπορούν να μετατραπούν από μαθητές σε θεατρικά δρώμενα. Δ) Ενημέρωση για το εικονογραφημένο βιβλίο « Στη γειτονιά των Τετραπλεύρων».

Δημιουργοί

Δημιουργοί των Μαθηματικών Περιπλανήσεων είναι η συνταξιούχος εκπαιδευτικός, Μαθηματικός, Γαλάνη Μαρία και ο εκπαιδευτικός, Γεωλόγος, Παράσχου Θεόδωρος. 

Η Γαλάνη  Μαρία γεννήθηκε στα Χανιά το 1953. Σπούδασε με υποτροφία στο MUSKINGUM  COLLEGE των ΗΠΑ από όπου πήρε με άριστα ( IN HONORSSUMMA CUM  LAUDE )  το πτυχίο στα Μαθηματικά το 1975. Από 1982- 1997 υπηρετεί στο Γυμνάσιο και Λύκειο  Κολυμβαρίου Ν. Χανίων και από 1997-2014 στο Γυμνάσιο Πλατανιά Ν. Χανίων. Το 2003 μαζί με τον Παπαστάμο Βασίλη καθηγητή της Πληροφορικής, στο Γυμνάσιο Παλατανιά, αποφασίζουν να ασχοληθούν με τη δημιουργία καινοτόμου εκπαιδευτικού υλικού στα Μαθηματικά (κόμικ, ηλεκτρονικά παιχνίδια, θεατρικά έργα), εστιάζοντας σε παραγράφους ή κεφάλαια των σχολικών βιβλίων που δυσκολεύουν τους μαθητές ή είναι πολύ σημαντικά. Από το 2003 μέχρι το 2013 παρουσιάζει σε συνέδρια το εκπαιδευτικό υλικό που έχει δημιουργήσει τα προηγούμενα χρόνια. Τον Ιούνιο του 2014 συνταξιοδοτείται και για τρία χρόνια εντάσσεται σε ομάδα εκπαιδευτικών (+anima) που έχουν στόχο τη δημιουργία  film κινουμένων σχεδίων εκπαιδευτικού περιεχομένου. Αποτέλεσμα της παραπάνω δράσης ήταν τον Ιούλιο του 2017 η Πολιτιστική Εταιρία Κρήτης-Πυξίδα της Πόλης να εκδώσει το κόμικ «Στη γειτονιά των τετραπλεύρων» με σενάριο δικό της και εικονογράφηση του Μάριου Ιωαννίδη (ISBN 978-618-83228-0-6). 

Ο Παράσχου Θεόδωρος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1980. Σπούδασε Γεωλογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.  Το 2005 ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών του Τμήματος Γεωλογίας, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, με ειδίκευση «Γεωγραφία και Περιβάλλον». Από το 2003 μέχρι το 2012 ασχολήθηκε σε ερευνητικό επίπεδο με τη Γεωγραφία, την Παλαιογεωγραφία και την Γεωαρχαιολογία. Το 2008 διορίζεται μόνιμος εκπαιδευτικός στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από την αρχή της θητείας του προσπαθεί να εφαρμόσει καινοτόμες, διαδραστικές, διεπιστημονικές, βιωματικές εκπαιδευτικές τεχνικές κατά τη διδασκαλία του στα Γυμνάσια και τα Λύκεια των Κυκλάδων. Το 2012 μετατίθεται στα Χανιά. Το 2013 εντάσσεται σε ομάδα εκπαιδευτικών (+anima) που έχουν στόχο τη δημιουργία  film κινουμένων σχεδίων εκπαιδευτικού περιεχομένου. Την ίδια χρονιά δημιουργεί το πρώτο του εκπαιδευτικό ιστολόγιο (blog) με τίτλο "Το Περιβαλλοντικό Σχολείο". Από το 2016 αρχίζει να ασχολείται ερευνητικά με τον κλάδο των παιδαγωγικών, δημοσιεύοντας σε επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια καταλήγοντας το 2020 να αποκτήσει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, του Πανεπιστημίου Κρήτης, με ειδίκευση «Επιστήμες της Αγωγής, Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλιο της Φρόσως Εμμανουηλίδου, καθηγήτριας Μαθηματικών στο Γυμνάσιο Αλικιανού, Ν. Χανίων

Χρησιμοποίησα   μέρος του εκπαιδευτικού υλικού της κ. Γαλάνη Μαρίας ΠΕ03 κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως διδασκαλίας μέσω webex αλλά και...